torsdag 18 april 2019

Jordens atmosfär

Jordens atmosfär 

Himlen är jordens atmosfär. Den är blå och ibland vit och då det är fint väder ute, då är den helt underbar. 
När man lägger sig på gräset och betraktar himlen, så kan man drömma sig bort. Vad finns där uppe? Bor det fler än oss uppe i himlen? Flyger min döda farmor och farfar där uppe?

Jag har aldrig fördjupat mig i vad som egentligen händer när man dör. Kan man se de andra från himlen, eller stängs batterierna bara av och allt blir svart. 
Döden skrämmer mig. Tänk om det bara blir svart. 
Jag vill kunna se vad mina barn gör, hur de mår och om de behöver hjälp.

Kanske kommer jag, liksom en ängel kunna hjälpa den från himlen. Eller så ser jag dem inte alls.
Jag vill att de ska känna att jag finns där, nära och tillhands om de inte mår bra.
Kanske kommer jag att kunna göra det från himlen den dagen det är dags. Det kommer jag aldrig att få veta.

Här och nu

Det gäller att leva här och nu. Att ta vara på vad livet har att erbjuda. Vara ödmjuk och förstående och att inte döma. Det är den filosofi jag försöker föra över på mina barn. Livet kommer att vara svårt ibland. Inte alltid en dans på rosor. Inte alltid glädje och skratt.

Någon gång kommer de att hamna i knipa, kanske om pengar, kanske i bråk. De kanske måste låna pengar för att klara av dagen, eller lösa en konflikt i Tingsrätten
Oavsett vad som kommer att hända, så vill jag att de ska vara förberedd på att det kan hända. 
Allt kan hända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar